О святом мученике уаре и церковной молитве за неправославных. Значение и текст молитвы мученику уару о некрещеных Акафист уару о некрещеных




Церковь издревле почитает святого мученика Уара. К его предстательству прибегают, испрашивая ходатайства о здравии младенцев и малолетних детей, а также, и особенно, испрашивая облегчения участи душ умерших родственников, не сподобившихся Святого Крещения, и младенцев, умерших во чреве матери или при родах.

Брошюра будет полезна для всех, кто имеет любовь и дерзновение вознести Господу молитву об умерших некрещеных сродниках и близких людях. Должный настрой при такой молитве показал Оптинский старец Леонид, советуя своему ученику так молиться о его усопшем отце: “Взыщи, Господи, погибшую душу отца моего, и, аще возможно есть, помилуй! Не постави мне в грех сей молитвы. Но да будет святая воля Твоя!”

На нашем сайте вы можете скачать книгу "Канон святому мученику Уару" Сборник Сборник бесплатно и без регистрации в формате fb2, rtf, epub, pdf, txt, читать книгу онлайн или купить книгу в интернет-магазине.

Выкладываю, канон мч. Уару, отсканированный уважаемым Константином cocpucm .
Канон сей, ценен тем, что читается по умершим не крещеным людям... так как в наше время, не все пришли к християнству и молиться на имя нельзя, обращают свои молитвы- к мч. Уару.

Уа́р (греч. Ouaros, эллинизация латинского имени Вар, лат. Varus; ум. ок. 307) — раннехристианский святой, почитается в лике мучеников, память совершается 19 октября (по юлианскому календарю) / 1 ноября по григорианскому.
Согласно жития Уар был воином, начальником римского отряда в Египте в начале IV века, принадлежал к числу тайных христиан. Открыто исповедав свою веру, Уар подвергся мученичеству и скончался от истязаний около 307 года.
В старопечатном Прологе в житии св. мч. Уара говорится, что Клеопатра поместила мощи его сначала вгробе со своими родителями-язычниками, а потом построила церковь и поместила мощи туда. Она очень хотела, чтобы ея сын был взят в императорское войско, и молила мученика об этом. После освящения церкви ея сын внезапно умер, и Клеопатра стала плакать и пенять мученику за то, что он не уберег сына. Явились ей тогда оба: и св.Уар, и ея сын. Мученик сказал примерно так: "Что ты мне пеняешь? Я и род твой, поган сущий, вывел из ада, и сына твоего вчинил в воинство Царя Небеснаго!" Отсюда и происходит обычай молиться св. Уару за умерших некрещенных.
На Руси же, сей канон возник скорее всего в начале XVII века. В соборе архангела Михаила в Кремле строят придел и посвящают его мученику Уару. Тому есть две причины. В Смутное время умирали некрещеными множество детей. Шляхта, поляки, шведы, литовцы, оккупанты несли на Русь не только разрушение храмов и монастырей, но и голод, холод, эпидемии, и в этих бедах погибало множество детей, которые не приняли крещения в силу обстоятельств, и в том числе из-за разрушения поляками храмов и монастырей.
Святейший Патриарх Гермоген благословил поминовение, благословил молитву мученику Уару об облегчении участи некрещеных детей. Именно с того времени берет начало канон мученику Уару. Некоторые говорят, что канон появился недавно и даже называют автора, но это конечно фантазии, потому что канон этот древний, он переведен с греческого и присутствует в богослужебных книгах поместных восточных церквей. И вот в этом каноне собраны все жемчужины Священного Предания, которые дают нам возможность молиться об участи некрещеных. Святейший патриарх Гермоген благословил создание предела мученику Уару еще и по такой причине. Царевич Дмитрий последний сын Ивана Грозного, который погиб в конце 16 века имел два имени. Дмитрий - это имя крестильное, а было еще имя родильное, каждый человек имел тогда два имени. Второе имя царевича Дмитрия было Уар. И вот когда его почитание распространилось среди москвичей, то был сооружен придел, посвященный мученику Уару, и обращение к Уару стало входить в обиход верующих на Руси.

(напечатан в 7421/ 1913 году)


У многих христиан есть умершие родные и близкие люди, которые при жизни не принадлежали к Церкви Христовой. Нередко задается вопрос: можно ли оказать хотя бы какую-ни-будь духовную помощь душам этих людей? По верованию нашей Святой Церк-ви, святому мученику Уару дана благодать испрашивать у Бога облег-чения страданий усопших вне Право-верия. Кроме этого святому Уару молятся о здравии младенцев и малолетних детей, а также о младенцах, умерших во чреве матери или при родах. Поэтому, если мы имеем любовь и сострадание к душам умер-ших людей, не принадлежавших к Церкви Христовой, можно молиться канон святому мученику Уару.

——————————————————————


Порядок чтения по уставу
——————————————————————

Тропарь, глас 4-й

М ученик Твой Господи Уар, во страдании своем венец прият нетленныи от Тебе Бога нашего. Имея бо крепость Твою непобедимую, мучащих упраздни, и сокруши бесом немощная шатания. Того молитвами Христе Боже спаси душа наша.

Другой тропарь, глас 4-й. В оиньством святых страстотерпец страждущих законне, зря онех, показал еси мужески крепость свою. И устремився на страсть волею, и умрети вожделе за Христа. Иже приял еси почесть победы твоего страдания Уаре, моли спастися душам нашим.

Слава, и ныне. Богородичен. И же от века утаенное, и Ангелом несведомое таинство, Тобою Богородице земным явися Бог, в неразмесне снятии воплощаемь. И Крест волею нас ради восприим, им же воскресив первозданнаго, и спасе от смерти душа наша.

Канон, глас 6-й

Песнь 1. Ирмос

Я ко по суху ходив Израиль по бездне стопами, гонителя фараона видя потопляема, Богу победную песнь поя вопияше.

Запев: С вятыи мучениче Уаре, моли Бога о нас (поклон) .

Я вися на высоте Христовы Церкви святе, яко солнце светлое. Облистанием просвещая своих борении блаженне земная исполнения.

Запев. Б ожественыя любве всеблаженне объят сладким рачением, отвержеся себе, ко всякой муце плотьской устремися, крепко подвизався.

Слава. С мыслено божественых подвижник юзами связав себе страстотерпче. И лестныя разори юзы, крепким терпением многих мук.

И ныне. Богородичен. П ресущественое Слово, в Твоем чреве паче слова вселися, и рождься боголепно, мученическия лики Чистая приял есть. С ними же песнословим Тя.

Катавасия: И збави от бед рабы своя, святыи мучениче Уаре, яко вси по Бозе к тебе прибегаем, ты бо молиши о нас Христа Бога нашего (поклон) . Г осподи помилуй
(трижды с поклонами) .

Песнь 3. Ирмос

Н есть свят якоже Ты Господи Боже мой, вознесыи рог верных си Блаже, и утверждь их на камени исповедания Ти.

Запев. В ниде разумом крепким в мужественныя подвиги, утверждься надеждею будущих благ, и мученик Христовех премудрыми блаженне поучении.

Запев. В оиньство святых страстотерпец, страждущих законне зря, онех, показал еси мужескую крепость, примешался многообразным Уаре мукам.

Слава. В полце священнем Уаре яко доблии воин обретеся. Иссек множество мужеством меча мудре ратных, победами прославляемы.

И ныне. Богородичен. Д ево Мати Божия, моего уныния глубокую тму, и облаки страстей, просвещением еже в Тебе благодати молюся отжени. Катавасия.

Седален, глас 1-й. С трасти честных видев мученик, и тех лобзав узы, на высоту востече свидетельства пречюдне. На древе бо повешен, раны претерпел еси, дондеже в руце Господни дух предал еси.

Слава, и ныне. Богородичен. Н адежде християном Пресвятая Дево, Его же родила еси Бога паче ума и слова, непрестанно моли с Вышними силами, дати оставление грехов нам всем. И исправление жития, верою и любовию присно Тя прославляющым.

Песнь 4. Ирмос

Х ристос мне сила Бог и Господь, честная Цёркви боголепно зовет вопиющи, от совести чисты о Господе празднующи.

Запев. С вятыми ти язвами удобряемь, прекрасен явися. И Богови Уаре возлюблен венчавшему твой верх, достославне.

Запев. Н а кресте славне растязаемь, и на земли простираемь, лютыя болезни претерпел еси. Тем неболезненыи живот наследова веселяся.

Запев. З аконно видяще божествении мученицы страждуща тя блаженне, терпения словесы укрепляху. С ними же страсти долгая совершив, ублажился еси.

Слава. Х валами венчаем Божия мученики, их же венча благодать божественая, божествеными увязении. Низложьших вражия высокая мудрования.

И ныне. Богородичен. О т тины страстей Владычице возведи, и от страстных помышлении, чюжа творящих мя Бога Единаго Чистаго. Да верою ублажаю Тя. Катавасия.

Песнь 5. Ирмос

Б ожиим светом Ти Блаже утренюющих Ти душа любовию просвета молюся, Тя ведети Слово Божие Истиннаго Бога, от мрака греховнаго изимающа.

Запев. У крепляешися манием божественым, и неослабная строгания терпиши доблим смыслом Уаре, расторгая гордаго сердце злобы содетеля.

Запев. С лавный мученик, видя отпадающия своя плоти радовашеся. Вечнующее ума светлости, и божественая воздания предпрозирая.

Слава. П ою Тя Господи Боже и славословлю и поклоняюся. Благих сподобляя мя, уготованых Тебе возлюбльшим, мученик в страдании тепле взываше.

И ныне. Богородичен. Я вльшися Херувим и Серафим яко воистину святейши Пренепорочная. Всех верно Тя ныне освящающих освяти, и спаси ходатайством Ти. Катавасия.

Песнь 6. Ирмос

Ж итейскаго моря воздвизаема зря напастей бурею, в тихое пристанище притек вопию Ти: возведи из тля живот мой Многомилостиве.

Запев. Г лагол небрегл еси беззаконнаго врага. И пламы претерпел еси нестерпимых болезней терпеливно, многострадалне Уаре, молебниче о хвалящих тя.

Запев. Н епресташе мучитель безумныи ранами немилостивно сдробляя тя, дондеже в руце Божии святую ти душу предал еси, добротами просвещьшюся подвиг твоих.

Слава. В оздвижеся подобяся на древе Христу, и на том вися твою душу предал еси Богу, тя венчавающу страстотерпче, законно доблествовавша.

И ныне. Богородичен. О корми Владычице в пучине лютых обуреваемую всегда убогую душу мою, и к тихому пристанищу направи, несуменном разумом Тя ублажающю. Катавасия.

Слава, и ныне. Кондак, глас 4-й. Х ристу последуя мучениче Уаре Того испив чашу, и мучения венцем увязеся. И со Ангелы ликовствуя, моли непрестанно за душа наша.

Икос. В спомяни наша глаголы светлыи жителю небесныи, Христов славныи великомучениче Уаре, вечному покою тезоимените, и великими ти страдании непреходимое и светлое покоище приобретши. От непреходимыя темницы и томления непрестаннаго и нужды, потщися Богоприятными ти молитвами избавите рабы умиленью, за них же молим тя предстояще, и во усердии взывающе, исполни наше прошение святе, и Христа Бога моли непрестанно за душа наша.

Песнь 7. Ирмос

Х ладодателну убо пещь сотвори Ангел преподобным детем, халдея же опали велением Божиим. Мучителя увеща вопити: благословен Бог отец наших.

Запев. П росвещена тя подвиг приложением, предобрая Клеопатра Уаре, скутала есть обретши славу тобою веры достойну яве. Юже показа тепле в твое скончание.

Запев. И зливающи на тя слезы, и миром честным помазающи, сокрывает тя под землею всечестная жена, погребшаго прелесть лукавую, и грибными блистании просвещающа нас.

Слава. Н е престааше преподобне угождающи тебе Христову угоднику приснопамятная, дондеже явися ходатай си мудре Царству Небесному. Ему же сподобися тобою с возлюбленым своим.

И ныне. Богородичен. С окрушена мя безчислеными согрешении Дево, ходатайством Ти обнови, уврачюющи ми душу, и слово подающи вопити: благословена яже Бога плотию порождьши. Катавасия.

Песнь 8. Ирмос

И з пламене святым росу источи, а праведнаго жертву и воду попали, вся бо твориши Христе елика хощеши, тем Тя превозносим Господа во веки.

Запев. М атерьских послушав мучениче молеб, небесному воиньству светло воиньствуя. Отрока честнаго не отвержена показал благославна, неизреченным милосердием.

Запев. О т Египта тя богатьство, яко многоценное принесе мучениче, разбогатящи многоценными дарми Клеопатра целении всю Палестину, любовию тя почитающю.

Слава. В еселяся подвиги своя совершил еси, воине доблии Вседержителя, и яко победитель от Него венчася, Уаре всеблаженне мучеником великая славо.

И ныне. Богородичен. Г рехи прилагаю на согрешения, и будущаго не боюся Страшнаго Суда. Победи Чистая души моея ослепление, и мол бою Твоею возвративши мя спаси. Катавасия.

Песнь 9. Ирмос

Б ога человеком неудобь видети, Нань же не смеют чини ангельстии зрети. Тобою бо Пречистая явися нам Слово воплощено. Его же величающе с небесными вои, Тя величаем.

Запев с поклоном. К репость низложил еси ратоборца, в Божию яве силу оболкся страдалче доблии Уаре. Тем тя хвалим, исцеления неоскудно от твоих мощей верно почерпающе.

Запев. Я ко свет яко утро, яко великое солнце в земленыя простреся память твоя концы. Светоносными просвещающи сияньми твоих честных подвиг всех прехвалне. И мрак сердечныи отгонящи.

Запев. С тобою сияюща видевши славою многою Своего Сына Чадолюбивая, всех Бога величааше. Тебе же прилежно мучениче славит велика заступника, явствено обогатившися.

Слава. З емля, на ней же терпеливое тело твое мудре лежит, божествене освятися. Но даждь молитвами ти нам разрешение прегрешении, житию исправление Уаре, и всем неудобезным избавление.

И ныне. Богородичен. Я влься Дево из Тебе Господь светлаго облака, египетския кумиры всяческой пагубе предаст. Множеством же страстотерпец сего сподоби, терпети подобящихся честная Его страдания. Катавасия.

Задостойник: В ладычице приими молитву раб Своих, и избави нас от всякия нужды и печали. Ты еси Богородице, оружие наше и стена. Ты еси заступнице, и к Тебе прибегаем, Тя и ныне на молитву призываем, да избавиши ны от враг наших. Возвеличим Тя вси пренепорочную Матерь Христа Бога нашего, Юже осени Дух Пресвятыи.

Отпуст: Г осподи Исусе Христе Сыне Божии, молитв ради пречистыя Твоея Матере и преподобных и богоносных отец наших, и святаго мученика Уара, и всех ради святых, помилуй и спаси нас, яко Благ и Человеколюбец. А минь.

Канон святому Мученику Уару

Святой мученик Уар жил в Египте в период особых гонений на христиан. Будучи военачальником и тайным христианином, он оказывал помощь гонимым христианам, посещал ночью тюрьмы, приносил узникам пищу, перевязывал раны, ободрял. Однажды он целую ночь беседовал с семью осужденными на смерть христианскими учителями. Утром, когда осужденных повели на казнь, Уар пошел вместе с ними. Судья, видя особую твердость веры Уара, приказал предать его жестоким избиениям, во время которых святой мученик скончался. Это было в 307 г.

Одна благочестивая вдова, по имени Клеопатра, тайно взяла тело мученика и погребла в своем доме. Когда гонение прекратилось, она перенесла мощи святого в Палестину и положила их в семейной усыпальнице. Каждый день она молилась у гробницы мученика Уара. Вскоре и другие христиане стали прибегать к его по?мощи и получали исцеления от мощей святого. Видя это, блаженная Клеопатра решила построить в честь святого мученика храм.

Семнадцатилетний сын блаженной Клеопатры Иоанн готовился вступить в римское войско, и мать усердно молилась святому Уару, чтобы он был помощником юноше и испросил бы для него у Господа то, что бу?дет Ему угодно, а Иоанну – полезно. После совершения первой Божественной литургии блаженная Клеопатра устроила угощение и вместе с сыном прислуживала гостям. Внезапно у него начался сильный жар, и в полночь юноша скончался. Клеопатра побежала в церковь и стала укорять святого мученика: «Угодник Божий, вот как ты заплатил за мои труды!» От крайней усталости и скорби блаженная Клеопатра заснула прямо в храме. Во сне ей явились мученик Уар и Иоанн в сверкающих одеждах и венцах.

Святой сказал: «Неужели ты думаешь, что я забыл твои благодеяния? Я умолил Бо?га, чтобы Он отпустил грехи твоим сродникам, с которыми ты положила меня в гробнице. Я взял твоего сына – он предстоит престолу Божию и служит Царю Небесному». Придя в себя, блаженная Клеопатра рассказала священникам о видении; вместе с ними она с честью погребла своего сына при гробе святого Уара, уже не плача, а веселясь о Господе. После этого, раздав свое имение и отрекшись от мира, Клеопатра стала жить при церкви святого Уара, угождая Бо?гу.

Существует обычай молиться мученику Уару о некрещеных и неправославных усопших. Но в житии не сказано, что родственники святой Клеопатры были некрещеными.

Глас 8-й

Песнь 1

Ирмос: Колесницегони?теля фарабня погрузи, чудотворяй иногда Моисе?йский жезл крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца пешехо?дца спасе, песнь Бо?гови воспевающа.

Припев:

Умоле?н буди, Го?споди, святым Твоим У аром мучеником и облеци?ся в милость и щедроты; и сия даже до ада излиются, Человеколюбие, и уще?дрят, я?же от нас проси?мыя богатным Твоим милосердием.

Припев: Святы?й мучениче Уа?ре, моли Бо?га о нас.

Мучениче Христов великий, озлобленныя и безпомощныя воспомяни?, седящия во мраце тьмы непросвети?мыя, и не престани, припадая ко щедрому Господу, дондеже утешит я богатным Своим милосердием.

Сла?ва: О роде Клеопатры ди?вныя умоли?ти возмогл еси?, славный страстоте?рпче, у?бо и днесь, возмогая, возмбжеши свободи?ти от мук, я?же от нас воспоминаемыя, аще прилежно о них ко Господу помблишися, тебе бо ра?ди утешит я Владыка богатным Своим милосердием.

И ны?не: Безпбмощным Благая Помощнице, призри от славы Своея, Владычице, ко мраку адову и виждь беды умиле?нных, пред Тобою нами воспоминаемых, и не престани о них умоляя Своего Сына и ще?драго Господа и Владыку, дондеже утешит я богатным Своим милосердием.

Песнь 3

Ирмос: Утвержде?й в начале Небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе?, заповедей Твои?х утверди, я?ко несть свят, паче Те?бе, Еди?не Человеколю?бче.

Припев: Святы?й мучениче Уа?ре, моли Бо?га о нас.

Лик святы?х Сил Небесных подвигни с собою на молитву, мучениче, и сотвори дело пречудно, и велико, и честно, паче же радость неимущим надежды и утешения не уповающим, горьким на?шим неверно умершим прародителем и еже с ними воспоминаемым, еже даровати сим от Господа прощение и ве?лию милость.

Припев: Святы?й мучениче Уа?ре, моли Бо?га о нас.

Изрядный страстоте?рпче и Христу? любимый, уве?ждь, коль желательна свобода мучимым и отрада, си?це у?бо и на?ша сродники, и я?же с ними неверия ра?ди ве?чныя муки притяжавшия, меры не обрящут своим радостем, аще изпросиши сим от Господа прощение и ве?лию милость.

Сла?ва: Уа?ре, добропобе?дный страдальче, милостив буди и к на?шим молением, и зри удруче?нных несказанную нужду, и сам, от жалости понужде?н, неотступно моли?ся к Человеколюбцу Владыце, да подаст им прощение и ве?лию милость.

И ны?не: Всемирная наде?ждо, Богоприятное селение, наше к Бо?гу примирение, Мари?е Владычице, приими? прошения настоящаго предстояния и не престани моляся к Сы?ну Своему и всяческих Господу, да подаст безнаде?жным Те?бе ра?ди прощение и ве?лию милость.

Седален, глас 5-й

А?ще молишися за весь мир, великомучениче, и не престае?ши, прося всем милости и всяким преступником всеми образы люто Владыце досадившим и непрестанно досаждающим, иже ме?ртвыми делы себе до конца умертвившим и ничтоже приобретшим, я?ко зло сотворшим, такоже, страстоте?рпче, предстани и о наших умерших сродницех, я?ко возможная начиная, не отступи, моляся и припадая к милующему всех Господу, да простит и помилует, иже во тьме седящия и люте зело огорче?нныя.

Другий седален, глас 3-й

Радости ве?чныя насе?льниче, Небесному покою тезоименитый, Уа?ре великий, дерзая, да дерзне?ши воспомянути пред Господем умиле?нныя четы наших прародителей, аще бо и не в гробе оных полагаем тя, усердным же прошением к жалости, е?же от них, совокупляем тя. Те?мже припади и моли?ся, не отринет бо предстояния твоего Владыка, но от безме?рныя благостыни преклоне?н, пошле?т преогорче?нным избавление и ве?лию милость.

Сла?ва Отцу? и Сы?ну и Свято?му Ду?ху, и ны?не, и при?сно, и во ве?ки веко?в. Ами?нь.

Богородичен: Пресве?тлая Госпоже, от Небесных Сил превоспеваемая, и выну возвеличаемая, Мати Царя всяческих, где у?бо и когда хощет умножитися Твоя? сла?ва и величество, не тогда ли, егда гре?шныя заступавши и весь мир молитвами Своими покрывавши, те?мже и днесь умножи, Владычице, велеле?поту Твоего? превозхожде?ния, изба?ви те?плыми Твоими молитвами от лютых мук неве?рныя на?ша и некреще?нныя сродники и с я?же о них и с ними воспоминаемый, и подаждь оным избавление и ве?лию милость.

Песнь 4

Ирмос: Ты моя крепость, Го?споди, Ты моя и шла., Ты мой Бог, Ты мое? радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив, тем с пророком Аввакумом зову Ти: силе Твоей сла?ва, Человеколю?бче.

Припев: Святы?й мучениче Уа?ре, моли Бо?га о нас.

Ельма у?бо, страстоте?рпче, всех любиши с верою к тебе прибегающих, те?мже и любим быти от молящих тя благопоспеши. Что же и?но с желанием прославити тя Человеколюбный сотворит, не поданием ли проси?мыя милости умиле?нным и всякия отрады лише?нным вечным узником, тако и впредь, о доблий мучениче, не оскудей о сих моляся.

Припев: Святы?й мучениче Уа?ре, моли Бо?га о нас.

Зима люта и спасения безшгодие облежит в нече?стиих уме?ршия и плач безотраден, зде у?бо вочте?ни суть, иже от нас воспоминаемыя. Ты же, страстоте?рпче, соедините сих к роду праведных потщи?ся и не оскудей о них моляся.

Сла?ва: Адова мрачная темница во ве?ки да не обымет прародители и сродники на?ша и вся, воспоминаемыя с ними: тебе, дивному страдальцу, силу неверия и греховную мощь низложи?вшу, тако и впредь сих е?же с Клеопатриным родом прости?ти не оскудей, мучениче, моляся.

И ны?не: Тобою, Пречистая, познахом славити всяческих Соде?теля, и от Те?бе Плотоносца непреле?стна Спаса величати навыко?хом, и Тя, Владычицу, хвалим, и Те?бе поклоняемся, и молим, поми?луй уме?ршия в неверии на?ша сродники и е?же избавити сих не оскудей к Сы?ну моляся.

Песнь 5

Ирмос: Векую мя отринул еси? от лица Твоего?, Свете незаходи?мый, и покрыла мя есть чуждая тьма, окаяннаго, но обрати мя и к свету заповедей Твои?х пути моя направи, молюся.

Припев: Святы?й мучениче Уа?ре, моли Бо?га о нас.

Всяко дарование, мучениче, и всяка милость от ми?лостиваго Господа изливаемы, аще и преди?вны, и пречуде?сны суть, слагаеми же к прощению в нечестии умерших, величество преизящно сему оставляют. Те?мже и днесь великая сотвори?ти потщи?ся, Владыку, мучениче, умоли?ти.

Припев: Святы?й мучениче Уа?ре, моли Бо?га о нас.

Не отврати?ся, Го?споди, от нашего умиления, ниже помяни множество грехов наших, паче же помяни дре?вния Своя милости, и ра?ди щедрот Твои?х, и ра?ди Уара страдальца добляго, не оскудей в богатстве безме?рнаго Твоего? милосердия, но излей милости и прощение, е?же от нас воспоминаемым.

Сла?ва: Есть у?бо, великомучениче, и достизает человеколюбие Владычне и к сущим в мори далече, те?мже предстани и днесь и, припадая, умоли Его еже поми?ловати удале?нный и веры, и Крещения отчужде?нныя уме?ршия на?ша сродники и всем, иже с ними воспоминаемым, даровати прощение и ве?лию милость.

И ны?не: Предстани, Владычице, на?шему изнеможению и буди выну в нуждах, помогая нам всюду и при?сно, Ты бо еси? христианская Надежда и Упование, те?мже не отри?ни на?ша прошения, но сотвори совершена и исполнена неисписанного Твоею благодатию.

Песнь 6

Ирмос: Очисти мя, Спасе, мно?га бо беззако?ния моя, и из глубины зол возведи, молюся: к Те?бе бо возопйх, и услыши мя, Бо?же спасения моего.

Припев: Снятый мучениче Уа?ре, моли Бо?га о нас.

Шатания вражия да не возрадуются, ду?ши в корысть получивши, ты же, мучениче, те?плыми своими молитвами разруши хотения его, умоляя Господа е?же прости?ти нами воспоминаемый и от ве?чныя муки той и нас избавити.

Припев: Святы?й мучениче Уа?ре, моли Бо?га о нас.

Начало на?шему подвигу Клеопатрина рода прощение, отсюду у?бо виновное восприяхом возставити тя на молитву, и о еже нами поминаемых не презри, великомучениче, и не отри?ни грешных предстояние, но, потщався, испроси у Владыки Христа оным прощение и от горьких мук избавление.

Сла?ва: И?же неверия ра?ди сре?те конец зол, и чаяние благих весьма погибе прогне?вания Божия ра?ди, ты же, страстоте?рпче, дерзновение прие?м, радость отпущения вместо страшнаго томления от Небе?снаго Царя изпроси? и, изве?д от горести, соблюди во Владычней милости.

И ны?не: Кая, Владычице, злоба превозможет Твоя? матерния молитвы? Воистину у?бо, аще предстанеши и днесь, моля за проси?мыя Тобою, сотворйши оным радостное прощение, избавление и ве?лию милость.

Кондак, глас 4

Христу? последуя, мучениче Уа?ре, Того испив чашу, и венцем мучения увязе?ся, и со Ангелы ликовствуеши, моли непрестанно за ду?ши на?ша.

Икос

Воспомяни? на?ша глаголы, светлый жителю Небесный, Христов славный великомучениче Уа?ре, вечному покою тезоименитый, и великими твоими страдании непроходимое и светлое покоище приобретай от непреходныя темницы, и томления непрестаннаго, и нужды, потщи?ся Богоприятными твоими молитвами избавити рабы умиле?нныя, и?хже ра?ди молим тя, предстояще и во усердии взывающе, исполни на?ша прошения, святе, и Христа Бо?га моли непрестанно за ду?ши на?ша.

Песнь 7

Ирмос: Божия снизхожде?ния огнь устыде?ся в Вавилоне иногда, сего ра?ди о?троцы в пещи? радованною ногою, я?ко во цве?тнице ликующе, пояху: благословен еси?, Бо?же отец наших.

Припев: Святы?й мучениче Уа?ре, моли Бо?га о нас.

Я?ко же солнце, Го?споди, всех просвещавши, и всем дождь незави?стно изливаеши, и прогне?вающим Тя милость непрестанно даруеши, и ны?не послушай Уара, Твоего? страдальца, и пролей милость Твою до конца оныя отчужде?нным сродником на?шим и я?же с ними неверным, Человеколю?бче.

Припев: Святы?й мучениче Уа?ре, моли Бо?га о нас.

Ныне, я?коже и прежде, щедр буди, Го?споди, и умоле?н яви?ся, Влады?ко, я?коже о Клеопатре соде?я, си?це и о нас, Ми?лостиве, сотвори; посли? Своя щедроты и милосердие ко е?же нами воспоминаемым, Источник бо еси? милости неисчерпаемый.

Сла?ва: А?ще пророк, восперяяся, пое?т милости Твоя?, Го?споди, во ве?ки, у?бо неоскуде?вша Тя в щедротах веруем, я?ко милосердия Твоего? пределы неизмеримы, и от пучины во глубину потопшим излияти милости Тя умоляем, исполни у?бо ра?ди мученика сие, о Влады?ко наш.

И ны?не: Гору Тя сказует премудрый во пророцех, мы же тому и еже от Те?бе Каменю Богородия изыти? без примеше?ния мужеска, веруем; Имже наше спасение и от глубин адовых возведение получи?хом, Владычице, возведи и днесь от ада воспоминаемыя нами, да Тя, Всемилостивую, непрестанно величаем.

Песнь 8

Ирмос: Мусики?йским органом согласующим и людем безчи?сленным покланяющимся образу в Деи?ре, три о?троцы не повинувшеся, Господа воспеваху и славослбвляху во вся ве?ки.

Припев: Святы?й мучениче Уа?ре, моли Бо?га о нас.

Ша?ры да будут словеса дре?вния Твоя?, милости, Го?споди, сказующия и нашу надежду воздви?жущия, я?ко послушал еси? святыя Твоя?, Го?споди, е?же поми?ловати неве?рныя уме?ршия, и?хже и днесь приводим Ти на молитву, да прошения их ра?ди уще?дриши инославно уме?ршия, ведением и неведением Те?бе, Влады?ко, досади?вшия.

Припев: Святы?й мучениче Уа?ре, моли Бо?га о нас.

Агнче Божий, Пречистою Своею Кровию нас искупи?вый, Фе?клино и блаже?ннаго Григория моление услышав, Мефодия со многими и Макария прие?м прошения, и отраду, и избаву злове?рным подав умершим, и Златоустаго о сих моли?тися написати воздвигнув, приими? у?бо, Влады?ко, с си?ми славнаго Уара и молитвами их воспоминаемыя от нас прости? и поми?луй.

Сла?ва: Радость нам изпроси?, великомучениче, возвесили?мся бо, аще обрящем твоими молитвами избавленныя от вечных мук на?ша сродники; всегда бо твоя молитвы Владыка слышит и прошения исполняет, ты же у?бо не оскудей о сих и ны?не моляся, да тя выну прославляем.

И ны?не: Пренепорочная Владычице, обилуй множеством милосердия и щедрот, дивная и Безневе?стная Мати Царе?ва, нам бо милости взыскающим, где и?нде сию? обрящем, аще не к Те?бе поспешим, припадающе, Ты бо Поток сладости преизоби?лен нам родила еси?, Преблагослове?нная.

Песнь 9

Ирмос: Ужасе?ся о сем Не?бо, и земли? удиви?шася концы, я?ко Бог яви?ся человеком плотски, и чрево Твое? бысть пространнейшее Небес, тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.

Припев: Святы?й мучениче Уа?ре, моли Бо?га о нас.

О Бозе да возможеши, Уа?ре славный, Богоприятными твоими молитвами восприяти и излияти милости, я?же до конца оныя отчужде?нным, Един бо есть щедрот и милосердия Родитель, и вся Ему возможна я?ко Владыце, к Нему же неотступно, страдальче, моли?ся прости?ти и поми?ловати я?же от нас воспоминаемыя.

Припев: Святы?й мучениче Уа?ре, моли Бо?га о нас.

Дело соверши преди?вно, о великомучениче, и славе твоей прикладно, еже от Господа прощение и праведнаго Его гнева премене?ние испроси?ти огорче?нным те?мнаго злове?рия ра?ди на?шим прародителем и е?же сих, в горести и во ожидании лютейших сущих, да возмеши в безстрашное избавление, иде?же ве?си Владыка проще?нный положи?ти.

Сла?ва: И кое у?бо чудо явится сего дивне?йши, кая сла?ва знамени?тейши, и кое милосердие таковаго бо?льши, аще ты, мучениче, сожалев, умолиши ми?лостиваго Господа отпустйти грех нечестия я?же от нас поминаемых, и лютаго томления оных избавити.

И ны?не: Владычице милостивая, человеколюбивая и зло не помнящая, приими? жалость нашего прошения и ходатайствуй неотступно о милости к милостивому Твоему Сы?ну и Владыце, е?же поми?ловати и прости?ти грех инославия умершим сродником на?шим и я?же с ними помянутым, отпущение и место сим милости неотъемлемо подати.

Данный текст является ознакомительным фрагментом.

Молитвы святому мученику Трифону Молитва перваяО, святый мучениче Христов Трифоне, скорый помощниче и всем, к тебе прибегающим и молящимся пред святым твоим образом скоропослушный предстателю! Услыши ныне и на всякий час моление нас, недостойных рабов твоих, почитающих

Молитва святому мученику Трифону День памяти 1/14 февраляСвятой мученик Трифон, живший в III веке в Малой Азии, еще в детстве получил от Господа чудесный дар исцеления больных и изгнания нечистой силы. На протяжении всей своей жизни святой оказывал помощь (исцеляя от самых

Мученику Уару об ослаблении вечных мук умершим некрещенными Тропарь, глас 4-й Воинством святых страстотерпец страждущие законне, зря онех, показал еси мужески крепость свою. И устремився на страсть волею, и умрети вожделе за Христа, Иже приял еси почесть победы твоего

Глава 5 Канон святому мученику Уару Египетскому об избавления от муки во иноверии умерших Молитвы из службы святомуПеснь 1 Ирмос: Колесницегонителя фараона погрузи, чудотворяй иногда, Моисейский жезл крестообразно поразив и разделив море,Израиля же беглеца пешеходца

Святому мученику Трифону МолитваО, святый мучениче Христов Трифоне, скорый помощниче и всем, к тебе прибегающим и молящимся пред святым твоим образом скоропослушный предстателю! Услыши ныне и на всякий час моление нас, недостойных рабов твоих, почитающих святую память

Святому мученику Уару МолитваО, святый мучениче Уаре досточудный! Ревностию по Владыце Христу разжигаем, Небеснаго Царя пред мучителем исповедал еси, и о Нем усердно пострадал еси, и ныне Церковь почитает тя, яко прославляемаго от Владыки Христа славою небесною, Иже

Святому мученику Вонифатию Молитва 1О, многострадальный и всехвальный мучениче Вонифатие! Ко твоему заступлению ныне прибегаем, молений нас, поющих тебе, не отвержи, но милостивно услыши нас. Виждь братию и сестры наша, тяжким недугом пианства одержимыя, виждь того ради

Молитва святому мученику Трифону День памяти 1/14 февраляСвятой мученик Трифон, живший в III в. в Малой Азии, еще в детстве получил от Господа чудесный дар исцеления больных и изгнания нечистой силы. На протяжении всей своей жизни святой оказывал помощь (исцеляя от самых

Молитва мученику Уару за умерших младенцев, не успевших принять Святое Крещение О, святый мучениче Уаре досточудный!Ревностию по Владыце Христу разжигаем, Небеснаго Царя пред мучителем исповедал еси, и о Нем усердно пострадал еси, и ныне Церковь почитает тя, яко

Святому мученику Сисинию, епископу Кизическому По молитвам святому мученику Сисинию получают исцеление больные лихорадкой. День памяти 23 ноября/6 декабря Святой Сисиний жил в III в. и был епископом города Кизика. Во времена правления гонителя христиан императора

Святому мученику Вонифатию Тарсийскому Святому мученику Вонифатию Тарсийскому молятся для избавления от алкоголизма и одержимости пагубными страстями. День памяти 19 декабря/3 января Святой Вонифантий жил в Риме в III в. и был рабом богатой молодой женщины по имени

Молитвы святому мученику Трифону Молитва перваяО, святый мучениче Христов Трифоне, скорый помощниче и всем, к тебе прибегающим и молящимся пред святым твоим образом, скоропослушный предстателю! Услыши ныне и на всякий час моление нас, недостойных рабов твоих, почитающих

Акафист святому мученику Вонифатию от запоя Кондак 1Избранный воине Христов, венцем славы украшенный, мученической смертию вечныя смерти избавивыйся, от мрака греховнаго отвративыйся и к вечному свету пришедый, приими моление наше, в похвалу тебе приносимое, и нас

Святому мученику Иоанну Воину МолитваО мучениче Христов, Иоанне воине! Храбрый еси во бранех, и врагом прогонитель, и обидимым заступник, всем православным Христианом. О великий заступниче и угодниче Христов, Иоанне воинственниче! Помилуй нас, грешных и недостойных, и

Мученику Уару об ослаблении вечных мук умершим некрещенными Тропарь, глас 4Воинством святых страстотерпец страждущие законне, зря онех, показал еси мужески крепость свою. И устремився на страсть волею, и умрети вожделе за Христа, Иже приял еси почесть победы твоего

Молитва об умерших некрещеными, святому мученику Уару (19 октября/1 ноября) Святой мученик Уар и семь учителей христианских, жили в Египте в период особых гонений на христиан (конец III – начало IV века). Уар был военачальником и тайным христианином. Он оказывал помощь многим


ЗАСТУПНИК НЕКРЕЩЕННЫХ И В ИНОВЕРИИ УМЕРШИХ СВЯТОЙ МУЧЕНИК УАР

По учению святого апостола Павла, Церковь есть живое Тело Христово, а Он - Глава, все же верующие - живые клеточки этого великого организма, одушевляемого Духом Божиим. Некрещеные люди, равно как и еретики, есть мертвые члены, отсеченные от целого тела Церкви. Они не родились духовно,во святом Крещении. Умершие некрещеными родственники есть во многих семьях. Святой мученик Уар, покровитель, просит Бога и за них. К нему можно обратиться и за младенцев, во чреве убиенных . Если ваша мольба будет услышана, Уар попросит за них перед Господом Богом. Но почему Уару дано такое исключение? Мученик Уар — святой, принявший смерть за Христа в 307 году. Служил императору Максимиану в столице Египта Александрии легионером. Считался трусом, грешником. В его биографии много парадоксального. Считал себя христианином, но показывать свою веру боялся. По ночам заходил в темницы к мученикам, которые страдали за веру. Поддерживал их как мог, просил молиться за него, но признавался: «Хотел бы пострадать за Христа, но не имею для сего такой твердости, боюсь тех мучений, которые испытываете вы». А когда пришел час, Уар оказался смелым и нашел силы стать в ряды мучеников. Парадокс: граница между трусом и героем, грешным и святым очень зыбкая. Перешагнуть ее доступно каждому . Человек, укрепленный Духом Святым, обретает мужество пройти любое испытание. Однажды Уар целую ночь беседовал с семью осужденными на смерть христианскими учителями, которых перед тем избивали и держали голодными. Утром, когда осужденных повели на казнь, Уар пошел вместе с ними. Судья, видя особую твердость веры Уара, приказал предать его жестоким избиениям, во время которых святой мученик скончался. Затем были усечены христианские учители. Это было в 307 г. Тело Уара, растерзанное римскими псами, Клеопатра тайно вывезла в Палестину. К ней Уар стал являться в видениях. Однажды святой сообщил ей, что за ее благодеяния он умолил Бога отпустить грехи всем ее умершим родственникам-язычникам. С тех пор православные христиане обращаются с молитвой к мученику Уару о ходатайстве перед Господом за их родных и близких, умерших не крещенными в православную веру.

Святому молятся также о самоубийцах

Полное Житие святого мученика Уара

Святой мученик Уар жил в Александрии в IV веке и служил в римском войске. Он был тайным христианином. Не имея мужества открыто исповедать свою веру во время гонений, Уар по ночам обходил тюрьмы, ухаживал за мучениками и просил их молитв.

Однажды он узнал, что среди заключенных находятся семь христианских учителей. Их пытали, а потом связанных бросили в тюремную камеру, где несколько дней морили голодом. Подкупив сторожей, Уар вошел в тюрьму, освободил мучеников от оков, напоил и накормил.

«Помолитесь обо мне, угодники Божии,- просил он,- и я бы хотел пострадать за Христа, но боюсь пыток». «Вспомни, что сказано в Евангелии,- отвечали мученики.- «Кто отречется от Меня пред людьми, отрекусь от того и Я пред Отцем Моим Небесным». Пойдем, брат, с нами ко Христу мученическим путем — потерпим вместе».

Наутро один из мучеников скончался от ран и святой Уар, вместо него представ перед наместником, сказал, что хочет пострадать с христианами. Его начали пытать: истязали, строгали железными ножами, затем, прибив к дереву вниз головой, сдирали со спины кожу, а по животу били суковатыми палками до тех пор, пока внутренности не выпали на землю. Когда святой Уар скончался, его тело выволокли из города и бросили на съедение псам.

Одна благочестивая вдова, по имени Клеопатра, тайно взяла тело мученика и погребла в своем доме.

Когда гонение прекратилось, Клеопатра уехала в Палестину, в селение Эдра. Она перенесла сюда мощи святого и положила их в семейной усыпальнице. Каждый день она молилась у гробницы мученика Уара. По ее примеру и другие христиане стали прибегать к его помощи и получали исцеления от мощей святого.

Блаженная Клеопатра, видя, что множество людей собирается ко гробу Уара, решила построить в его честь храм. Ее семнадцатилетний сын Иоанн готовился вступить в римское войско, и мать усердно молилась святому Уару, чтобы он был помощником юноше и испросил бы для него у Господа то, что будет Ему угодно, а Иоанну — полезно. Она надеялась, что, когда храм будет построен, сын получит в войске почетную должность.

В новой церкви мощи святого Уара положили под престолом. После совершения первой Божественной литургии блаженная Клеопатра устроила угощение и вместе с сыном прислуживала гостям. Внезапно у него начался сильный жар, и в полночь юноша скончался. Клеопатра побежала в церковь и стала укорять святого мученика: «Угодник Божий, вот как ты заплатил за мои труды! Лучше бы мне умереть самой, чем увидеть смерть сына».

От крайней усталости и скорби блаженная Клеопатра заснула прямо в храме. Во сне ей явились мученик Уар и Иоанн в сверкающих одеждах и венцах.

Святой сказал: «Неужели ты думаешь, что я забыл твои благодеяния? Я умолил Бога, чтобы Он отпустил грехи твоим сродникам, с которыми ты положила меня в гробнице. Я взял твоего сына — он предстоит престолу Божию и служит Царю Небесному; если хочешь, чтобы он служил царю земному и временному, возьми его обратно». Но юноша обнял его со словами: «Нет, не лишай меня общения со святыми!» А матери сказал: «Что ты плачешь? Я причислен к воинству небесному и предстою Христу вместе с ангелами».

Придя в себя, блаженная Клеопатра рассказала священникам о видении; вместе с ними она с честью погребла своего сына при гробе святого Уара, уже не плача, а веселясь о Господе. После этого, раздав свое имение и отрекшись от мира, Клеопатра стала жить при церкви святого Уара, угождая Богу.

Молитва об умершем некрещеным, святому мученику Уару

О, святый мучениче Уаре досточудный, ревностию по Владыце Христу разжигаем, Небесного Царя пред мучителем исповедал еси, и ныне Церковь почитает тя, яко прославляемого от Владыки Христа славою Небесною, Иже дарова тебе благодать великаго к Нему дерзновения, и ныне предстоиши Ему со Ангелы, и в Вышних ликуеши, и зриши ясно Святую Троицу, и светом Безначального Сияния наслаждаешися: воспомяни и наших сродников томление, умерших в нечестии, прими наше прошение, и якоже Клеопатрин род неверный молитвами твоими от вечных мук свободил еси, тако воспомяни елицы противобожне погребенныя, умершия некрещеными (имена), потщися испросити оным от вечныя тьмы избавление, да вси едиными усты и единем сердцем восхвалим Премилосердного Творца во веки веков. Аминь.

КАНОН СВЯТОМУ МУЧЕНИКУ УАРУ,

Канон, глас 8, имый краестрочие: умоли, Уаре, за внешния наши роды

Ирмос: Колесницегонителя фараоня погрузи, чудотворяй иногда, Моисейский жезл крестообразно поразив и разделив море, Израиля же беглеца пешеходца спасе, песнь Богови воспевающа.

Умолен буди, Господи, святым Твоим Уаром мучеником и облецися в милость и щедроты; и сия даже до ада излиются, Человеколюбче, и ущедрят, яже от нас просимыя, богатным Твоим милосердием.

Святый мучениче Уаре, моли Бога о нас.

Мучениче Христов великий, озлобленныя и безпомощныя воспомяни, седящия во мраце тьмы не просветимыя, и не престани, припадая ко щедрому Господу, дондеже утешит я богатным Своим милосердием.

Святый мучениче Уаре, моли Бога о нас.

О роде Клеопатры дивныя умолити возмогл еси, славный страстотерпче, убо и днесь, возмогая, возможеши свободити от мук, иже от нас воспоминаемыя, аще прилежно о них ко Господу помолишися, тебе бо ради утешит я Владыка богатным Своим милосердием.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу и ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Безпомощным Благая Помощнице, призри от славы Своея, Владычице, ко мраку адову и виждь беды умиленных, пред Тобою нами воспоминаемых, и не престани о них умоляя Своего Сына и щедраго Господа и Владыку, дондеже утешит я богатным Своим милосердием.

Ирмос: Утверждей в начале Небеса разумом и землю на водах основавый, на камени мя, Христе, заповедей Твоих утверди, яко несть свят, паче Тебе, Едине Человеколюбче.

Лик святых Сил Небесных подвигни с собою на молитву, мучениче, и сотвори дело пречудно, и велико, и честно, паче же радость неимущим надежды и утешения не уповающим, горьким нашим неверно умершим прародителем и еже с ними воспоминаемым, еже даровати сим от Господа прощение и велию милость.

Изрядный страстотерпче и Христу любимый, увеждь, коль желательна свобода мучимым и отрада, сице убо и наша сродники, и иже с ними неверия ради вечныя муки притяжавшия, меры не обрящут своим радостем, аще испросиши сим от Господа прощение и велию милость.

Уаре, добропобедный страдальче, милостив буди и к нашим молением, и зри удрученных несказанную нужду, и сам, от жалости понужден, неотступно молися к Человеколюбцу Владыце, да подаст им прощение и велию милость.

Богородичен: Всемирная надеждо, богоприятное селение, наше к Богу примирение, Марие Владычице, приими прошения настоящаго предстояния и не престани моляся к Сыну Своему и всяческих Господу, да подаст безнадежным Тебе ради прощение и велию милость.

Седален, глас 5:

Аще молишися за весь мир, великомучениче, и не престаеши, прося всем милости и всяким преступником всеми образы люто Владыце досадившим и непрестанно досаждающим, иже мертвыми делы себе до конца умертвившим и ничтоже приобретшим, яко зло сотворшим, такоже, страстотерпче, предстани и о наших умерших сродницех, яко возможная начиная, не отступи, моляся и припадая к милующему всех Господу, да простит и помилует, иже во тьме седящия и люте зело огорченныя.

Другий седален, глас 3:

Радости вечныя насельниче, Небесному покою тезоименитый, Уаре великий, дерзая, да дерзнеши воспомянути пред Господем умиленныя четы наших прародителей, аще бо и не в гробе оных полагаем тя, усердным же прошением к жалости, еже от них, совокупляем тя. Темже припади и молися, не отринет бо предстояния твоего Владыка, но от безмерныя благостыни приклонен, пошлет преогорченным избавление и велию милость.

Слава, и ныне, Богородичен:

Пресветлая Госпоже, от Небесных сил превоспеваемая, и выну возвеличаемая, Мати Царя всяческих, где убо и когда хощет умножитися Твоя слава и величество, не тогда ли, егда грешныя заступаеши и весь мир молитвами Своими покрываеши, темже и днесь умножи, Владычице, велелепоту Твоего превозхождения, избави теплыми Твоими молитвами от лютых мук неверныя наша и некрещенныя сродники и с яже о них и с ними воспоминаемыя, и подаждь оным избавление и велию милость.

Ирмос: Ты моя крепость, Господи, Ты моя и сила, Ты мой Бог, Ты мое радование, не оставль недра Отча, и нашу нищету посетив, тем с пророком Аввакумом зову ти: силе Твоей слава, Человеколюбче.

Ельма убо*, страстотерпче, всех любиши с верою к тебе прибегающих, темже и любимь быти от молящих тя благопоспеши. Что же ино с желанием прославити тя Человеколюбный сотворит, не поданием ли просимыя милости умиленным и всякия отрады лишенным вечным узником, тако и впредь, о доблий мучениче, не оскудей о сих моляся.

Зима люта и спасения безплодие облежит в нечестиих умершия и плач безотраден, зде убо вочтени* суть, иже от нас воспоминаемыя. Ты же, страстотерпче, соединити сих к роду праведных потщися и не оскудей о них моляся.

Адова мрачная темница во веки да не обымет прародители и сродники наша и вся, воспоминаемыя с ними: тебе, дивному страдальцу, силу неверия и греховную мощь низложившу, тако и впредь сих еже с Клеопатриным родом простити не оскудей, мучениче, моляся.

Богородичен: Тобою, Пречистая, познахом славити всяческих Содетеля, и от Тебе Плотоносца непрелестна Спаса величати навыкохом, и Тя, Владычицу, хвалим, и Тебе поклоняемся, и молим, помилуй умершия в неверии наша сродники, и еже избавити сих не оскудей к Сыну моляся.

Ирмос: Вскую мя отринул еси от лица Твоего, Свете незаходимый, и покрыла мя есть чуждая тьма, окаяннаго, но обрати мя и к свету заповедей Твоих пути моя направи, молюся.

Всяко дарование, мучениче, и всяка милость от милостиваго Господа изливаемы, аще и предивны, и пречудесны суть, слагаеми же к прощению в нечестии умерших, величество преизящно сему оставляют. Темже и днесь великая сотворити потщися, Владыку, мучениче, умолити.

Не отвратися, Господи, от нашего умиления, ниже помяни множество грехов наших, паче же помяни древния Своя милости, и ради щедрот Твоих, и ради Уара страдальца добляго, не оскудей в богатстве безмернаго Твоего милосердия, но излей милости и прощение, еже от нас воспоминаемым.

Есть убо, великомучениче, и достизает человеколюбие Владычне и к сущим в мори далече, темже предстани и днесь и, припадая, умоли Его еже помиловати удаленныя и веры, и Крещения отчужденныя умершия наша сродники и всем, иже с ними воспоминаемым, даровати прощение и велию милость.

Богородичен: Предстани, Владычице, нашему изнеможению и буди выну в нуждах, помогая нам всюду и присно, Ты бо еси христианская Надежда и Упование, темже не отрини наша прошения, но сотвори совершена и исполнена неисписанною Твоею благодатию.

Ирмос: Очисти мя, Спасе, многа бо беззакония моя, и из глубины зол возведи, молюся: к Тебе бо возопих, и услыши мя, Боже спасения моего.

Шатания вражия да не возрадуются, души в корысть получивши, ты же, мучениче, теплыми своими молитвами разруши хотения его, умоляя Господа еже простити нами воспоминаемыя, и от вечныя муки тоя и нас избавити.

Начало нашему подвигу Клеопатрина рода прощение, отсюду убо виновное восприяхом возставити тя на молитву, и о еже нами поминаемых не презри, великомучениче, и не отрини грешных предстояние, но, потщався, испроси у Владыки Христа оным прощение и от горьких мук избавление.

Иже неверия ради срете конец зол, и чаяние благих весьма погибе прогневания Божия ради, ты же, страстотерпче, дерзновение прием, радость отпущения вместо страшнаго томления от Небеснаго Царя испроси и, извед от горести, соблюди во Владычней милости.

Богородичен: Кая, Владычице, злоба превозможет Твоя матерния молитвы? Воистину убо, аще предстанеши и днесь, моля за просимыя Тобою, сотвориши оным радостное прощение, избавление и велию милость.

Кондак, глас 4:

Христу последуя, мучениче Уаре, Того испив чашу, и венцем мучения увязеся, и со Ангелы ликовствуеши, моли непрестанно за души наша.

Воспомяни наша глаголы, светлый жителю Небесный, Христов славный великомучениче Уаре, вечному покою тезоименитый, и великими твоими страдании непроходимое и светлое покоище приобретый от непреходныя темницы, и томления непрестаннаго, и нужды, потщися богоприятными твоими молитвами избавити рабы умиленныя, ихже ради молим тя, предстояще и во усердии взывающе, исполни наша прошения, святе, и Христа Бога моли непрестанно за души наша.

Ирмос: Божия снизхождения огнь устыдеся в Вавилоне иногда, сего ради отроцы в пещи радованною ногою, яко во цветнице, ликующе, пояху: благословен еси, Боже отец наших.

Яко же солнце, Господи, всех просвещаеши, и всем дождь независтно изливаеши, и прогневающим Тя милость непрестанно даруеши, и ныне послушай Уара, Твоего страдальца, и пролей милость Твою до конца оныя отчужденным сродником нашим и яже с ними неверным, Человеколюбче.

Ныне, якоже и прежде, щедр буди, Господи, и умолен явися, Владыко, якоже о Клеопатре содея, сице и о нас, Милостиве, сотвори; посли Своя щедроты и милосердие ко еже нами воспоминаемым, источник бо еси милости неисчерпаемый.

Аще пророк, восперяяся, поет милости Твоя, Господи, во веки, убо не оскудевша Тя в щедротах веруем, яко милосердия Твоего пределы неизмеримы, и от пучины во глубину потопшим излияти милости Тя умоляем, исполни убо ради мученика сие, о Владыко наш.

Богородичен: Гору Тя сказует премудрый во пророцех, мы же тому и еже от Тебе Каменю Богородия изыти без примешения мужеска, веруем; Имже наше спасение и от глубин адовых возведение получихом, Владычице, возведи и днесь от ада воспоминаемыя нами, да Тя, Всемилостивую, непрестанно величаем.

Ирмос: Мусикийским органом согласующим и людем безчисленным поклоняющимся образу в Деире, три отроцы не повинувшеся, Господа воспеваху и славословяху во вся веки.

Шары* да будут словеса древния Твоя, милости, Господи, сказующия и нашу надежду воздвижущия, яко послушал еси святыя Твоя, Господи, еже помиловати неверныя умершия, ихже и днесь приводим Ти на молитву, да прошения их ради ущедриши инославно умершия, ведением и неведением Тебе, Владыко, досадившия.

Агнче Божий, Пречистою Своею Кровию нас искупивый, Феклино и блаженнаго Григория моление услышав, Мефодия со многими и Макария прием прошения, и отраду, и избаву зловерным подав умершим, и Златоустаго о сих молитися написати воздвигнув, приими убо, Владыко, с сими славнаго Уара и молитвами их воспоминаемыя от нас прости и помилуй.

Радость нам испроси, великомучениче, возвеселимся бо, аще обрящем твоими молитвами избавленныя от вечных мук наша сродники; всегда бо Твоя молитвы Владыка слышит и прошения исполняет, ты же убо не оскудей о сих и ныне моляся, да тя выну прославляем.

Богородичен: Пренепорочная Владычице, обилуй множеством милосердия и щедрот, дивная и Безневестная Мати Царева, нам бо милости взыскающим, где инде сию обрящем, аще не к Тебе поспешим, припадающе, Ты бо Поток сладости преизобилен нам родила еси, Преблагословенная.

Ирмос: Ужасеся о сем Небо, и земли удивишася концы, яко Бог явися человеком плотски, и чрево Твое бысть пространнейшее Небес, тем Тя, Богородицу, Ангелов и человек чиноначалия величают.

О Бозе да возможеши, Уаре славный, богоприятными твоими молитвами восприяти и излияти милости, иже до конца оныя отчужденным, Един бо есть щедрот и милосердия Родитель, и вся Ему возможна яко Владыце, к Немуже неотступно, страдальче, молися, простити и помиловати яже от нас воспоминаемыя.

Дело соверши предивно, о великомучениче, и славе твоей прикладно, еже от Господа прощение и праведнаго Его гнева пременение испросити огорченным темнаго зловерия ради нашим прародителем и еже сих, в горести и во ожидании лютейших сущих, да возмеши в безстрашное избавление, идеже веси Владыка прощенныя положити.

И кое убо чудо явится сего дивнейши, кая слава знаменитейши, и кое милосердие таковаго больши, аще ты, мучениче, сожалев, умолиши милостиваго Господа отпустити грех нечестия, иже от нас поминаемых, и лютаго томления оных избавити.

Богородичен: Владычице милостивая, человеколюбивая и зло не помнящая, приими жалость нашего прошения и ходатайствуй неотступно о милости к милостивому Твоему Сыну и Владыце, еже помиловати и простити грех инославия умершим сродником нашим и яже с ними помянутым, отпущение и место сим милости неотъемлемо подати.

Светилен:

Праведно убо да будет, Владыко Господи, простившему Ти Клеопатрины прародители, и днесь услышати молитву Уара Твоего великомученика и наше, многогрешных, предстояние: от мук избавити, иже с жалостию пред Тобою воспоминаемыя. Темже ускори, Щедрый, и потщися яко милостив помиловати сих, яко можеши, хотяй.

Слава, и ныне, Богородичен:

Потщися, Владычице, услышати нашу молитву, яже в Твоей Церкви к Тебе приносимую, и Сама, Богородительнице, преклони на милость Сына Своего и Владыку еже помиловати и от праведнаго гнева разрешити умершия прародители, други же и сродники наша, ускори убо, Всемилостивая, избавити сих, можеши бо яко милостива, хотящая всем милости.

Что ти принесем, чудный мучениче, всяка бо Церковь почитает тя, яко прославляемаго от Владыки Христа славою Небесною, Иже дарова тебе благодать великаго к Нему дерзновения, и ныне предстоиши Ему со Ангелы, славный Уаре, Христов страстотерпче, Егоже моли простити умершия инославно и спастися душам нашим.

Святый мучениче Уаре великий, зря Христовы страдальцы, ранами тяжкими обложенныя, ревностию по Владыце разжигаемь, Небеснаго Царя пред мучителем исповедал еси, и о Нем усердно пострадал еси, и с Ним ныне царствуеши, Егоже моли послати милость умершим в неверии и спастися душам нашим.

Предивный Уаре, слава твоя велелепная, в нетленных радостех веселишися, с Небесными Силами в Вышних ликуеши, и зриши ясно Святую Троицу, и светом Безначальнаго Сияния наслаждаешися, воспомяни убо и нас в твоем веселии, воспомяни и наших сродников томление, умерших в нечестии, и моли Христа Бога сих помиловати и спастися душам нашим.

Иже вечному покою соименный, славный мучениче, от Бога нам дарованный на пользу нашу и на спасение, иже за Христа в страданиих просветився, равностоятель святым Ангелом явился еси и Господа молиши даровати мирови смирение и еже от нас воспоминаемым избавление, мы же тя усердно воспеваем: приими наша прошения, глаголюще,и вознеси оныя ко Христу Богу, и низпосли всем велию милость.

Приидите убо, мучениколюбцы, стецытеся усердно днесь, возвеличим страстотерпца, Небеснаго венечника, славнаго Уара великомученика, и возопием к нему, молящеся и глаголюще: о дивный воине и храбрый, Царя Христа воеводо, сниди к настоящему ликованию во еже видети с молением предстояние, и приими наше прошение, и не забуди помиловати нами поминаемыя, падшия в неверии еже о нас сродники, якоже и Клеопатрин род неверный молитвами своими от вечных мук свободил еси, тако воспомяни воспоминаемыя выну наши деды и прадеды, и яже с ними вочтенныя, елицы противобожне погребенныя, умершия некрещенныя. За сих убо предстани ко Христу Богу, к Твоему Подвигоположнику, за Негоже усердно пострадал еси, и потщися испросити оным от вечныя тьмы избавление и душам нашим прощение и велию милость.

Прекрасная Слову палато, вожделенная Царская ложнице, одушевленный Христов чертоже, Непорочная Невесто Отча, Марие, Пречистая Девице, призри ко умиленным нашим прошением и виждь, яко бедствуем от жалости, зряще страждущих лютая наших прародителей и ближников, аще бо и по достоинству, но премногое выну сретают томления, и скорбь, и мучение; призри убо, Всемилостивая, на сих от высот Своея радости, и лютыми оных нуждами подвигнися, и не престани от прошения, Владычице, дондеже умолиши Своего Сына и Господа подати безпомощным прощение и велию милость.

КАНОН МУЧЕНИКУ УАРУ ОБ ИЗБАВЛЕНИИ ОТ МУКИ ВО ИНОВЕРИИ УМЕРШИХ

Древняя Русь при всей строгости своего отношения к умершим, находила возможным молиться не только об обращении живых к истинной вере, но и об избавлении от мук в иноверии умерших. При этом она прибегала к предстательству святого мученика У ара. В старинных канонах имеется специальный канон на сей случай, совершенно отличный от канона, помещающегося в октябрьской Минее под 19 числом. Этот канон предназначается главным образом для тех, чьи ближайшие родственники или предки скончались вне общения с Православною Церковью . Кроме того, по-видимому, имеется в виду и то, что каждый из православных имеет отдаленных предков, умерших вне Православной Церкви, о которых, как о своих прародителях, подобает печаловаться. В соответствии с этим в каноне испрашивается предстательство святого мученика пред Господом и прощении и пременении праведного Его гнева огорченным темнаго зловерия ради нашим прародителям, в нечестии, инославии и даже в поганстве умерших, (поганый - на древнерусском языке - язычник). Причина, по которой именно к мученику Уару обращаются с подобной молитвой, та, что он о роде Клеопатры дивныя умолити возмог начало нашему подвигу (т. е. молитвенному обращению к мученику Уару) - Клеопатрина ради прощения (по-видимому, предполагается прощение языческим предкам ее). Отсюда убо виновное восприяхом возставити тя на молитву. Аще молишися за весь мир, великомучениче, и не преставши прося всем милости и всяким сущим всеобразным преступником и люто Владьще досадившим и досаждающим иже мертвыми делы себе до конца уморившим и ничтоже от мертвых (т. е. ставших ничем не лучше мертвых), яко во зло успевающим такоже, их страстотерпче, предстани и о наших умерших сродницех… припадая ко Господу, да простит и помилует, иже во тьме седящия. Если пророк поет милости Господни возвести, то и мы веруем, что неоскудны щедроты Его и доныне, и поэтому просим Его: Агнче Божий, пречистою Твоею Кровию нас искупивый, Феклино и блаженного Григория моление услышавый, Мефодия со многими и Макария приемый прошение, и отраду и избаву зловерным подавый умершим, и Златоустаго и сих молитися написати воздвигнувый, - приими убо Владыко с ними и славнаго Уара и молитвами их, от нас воспоминаемых, прости и помилуй.

О канонической недопустимости церковного поминовения не православных

Каноническое сознание древней Церкви совершенно не допускало молитвенного общения с еретиками, иудеями и язычниками. Такой запрет на молитвенное общение относился как к живым, так и к умершим. Как справедливо отметил протоиерей Владислав Цыпин, «усопшие христиане остаются членами Церкви, и поэтому Церковь возносит за них свои молитвы как и о живых своих членах», поэтому «Церковь может, конечно, отпевать лишь тех, кто принадлежит лишь ей» .

Наглядно показать это можно, сравнив вышеприведенные цитаты из неуставного канона мученику Уару с церковным каноном из службы Троицкой родительской субботы, помещенной в Цветной Триоди. В этом богослужебном последовании буквально в каждой песне канона отмечается, что поминает Церковь лишь крещеных православных людей, в вере и благочестии окончивших свою земную жизнь.

«Вси помолимся Христу, творяще память днесь от века мертвых, да вечнаго огня избавит я, в вере усопшыя, и надежде жизни вечныя» (Песнь 1).

«Видите, видите, яко Аз есмь Бог ваш, праведным судом водрузивый пределы жизни, и в нетление от тли приемляй вся, усопшыя в надежди вечнаго воскресения» (Песнь 2).

«Присномутное жития море преплывшыя Христе, в нетленное твоего жития сподоби пристанище притещи, православным житием окормленныя» (Песнь 3).

«Отцы и праотцы, деды и прадеды, от первых и даже до последних, во благозаконии умершыя и благоверии, вся помяни Спасе наш» (Песнь 4).

«Огня приснопалящаго, и тмы несветимыя, скрежета зубнаго, и червия безконечно мучащаго, и всякаго мучения избави Спасе наш, вся верно умершыя» (Песнь 5).

«От века яже приял еси верныя Боже, род всякий человеческий, сподоби во веки с служащими Ти славити Тя» (Песнь 6).

«В страшное Твое пришествие, Щедре, одесную овец Твоих постави, православно Ти в житии послужившыя Христе, и преставльшыяся к Тебе» (Песнь 7).

«Сокрушивый первее сень смертную, возсияв яко солнце из гроба, сыны воскресения Твоего сотвори, Господи славы, вся умершыя в вере, во веки» (Песнь 8).

«Всякий возраст, старцы, и юныя младенцы, и дети, и ссущыя млеко, мужеское естество и женское, упокой Боже, яже приял еси верныя» (Песнь 9).

В богородичных тропарях этой службы, в отличие от неуставной службы мученику Уару, Церковь испрашивает ходатайство у Пречистой Девы Марии лишь за верных: «Струи живыя источник запечатанный, показалася еси Богородице Дево, без мужа бо Господа рождши, безсмертия верныя напояеши водою во веки» (Песнь 8).

Пространные и развернутые прошения об усопших читаются по Уставу на вечерне под День Святаго Духа - в особенности в третьей коленопреклоненной молитве, помещенной в Цветной Триоди. Но и в этой всеохватной молитве упоминаются исключительно православные христиане: «Услыши нас молящихся Тебе, и упокой души рабов Твоих, прежде усопших отец и братий наших, и прочих сродник по плоти, и всех своих в вере, о нихже и память творим ныне, яко в Тебе всех держава, и в руце Твоей содержиши вся концы земли».

Согласно Служебнику, на проскомидии совершается поминовение «о всех в надежде воскресения жизни вечныя и Твоего общения усопших православных». В чинопоследовании евхаристического канона литургии святителя Иоанна Златоуста содержатся следующие слова: «Еще приносим Ти словесную сию службу о иже в вере почивших… и о всяком Дусе праведном в вере скончавшемся», а также прошение: «И помяни всех усопших о надежди воскресения жизни вечныя». На литургии святителя Василия Великого предстоятель молится подобным образом: «Да обрящем милость и благодать со всеми святыми от века Тебе благоугодившими… и со всяким духом праведным в вере скончавшимся», и в завершение: «И помяни всех прежде усопших о надежде воскресения жизни вечныя» . О неверующих ни св. Иоанн Златоуст, ни св. Василий Великий молитв не возносили, памятуя слова евангельские: иже веру имет и крестится, спасен будет, а иже не имет веры, осужден будет (Мк. 16, 16).

Святые Отцы поступали в полном соответствии с учением апостольским:

Кое бо причастие правде и беззаконию, или кое общение свету ко тме, кое же согласие Христови с велиаром, или кая часть верну с неверным, или кое сложение Церкви Божией со идолы? (2 Кор. 6, 14–16).